VOLÁNBUSZ Zrt. - Utazási kártya



Az elektronikus bérletfeltöltés feltételei, folyamata

Tisztelt Vásárló!

Az alábbi tájékoztató segítséget nyújt Önnek az elektronikus bérlet feltöltési folyamatának áttekintésében. Elolvasása gördülékenyebbé teszi a bérlet feltöltését, az esetleg felmerülő problémákra megoldást nyújt. Annak érdekében, hogy sikeres legyen vásárlása kérjük, figyelmesen olvassa el tájékoztatónkat!

Utazása előtt kérjük, tájékozódjon a VOLÁNBUSZ Zrt. belföldi utazási feltételeiről.


I. Az elektronikus bérlet

Az elektronikus bérlet internetes felületen való feltöltésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a bérleten már van egy előre elektronikusan felírt utazási viszonylat.
A bérlet kiváltására és az utazási viszonylat elektronikus felírására DÍJMENTES-en van lehetőség komlói, mohácsi, siklósi és szigetvári autóbusz-állomásaink elővételi pénztáraiban, valamint a pécsi autóbusz-állomás ügyfélszolgálati irodájában. A bérletváltáshoz az alábbi okmányok szükségesek:
  • személyi okirat (személyi igazolvány vagy útlevél, vagy jogosítvány, stb.) és lakcímkártya,
  • diákigazolvány, amennyiben tanulók kedvezményét kívánják igénybe venni,
  • utazási kedvezményre jogosító egyéb igazolvány (dolgozói igazolvány, ami a társaság által kiállított a papíralapú bérlethez korábban kiadott fényképes igazolvány; diákigazolványhoz kapcsolódó igazoló lap).

II. Az elektronikus bérlet feltöltésének folyamata:

  1. A szolgáltatás kiválasztásához meg kell adnia a kártyán szereplő "Azonosító szám"-ot és az ehhez tartozó PIN-kódot (a PIN kód a kártya átvételekor kapott dokumentáció alsó részén található 4 számjegyű szám).
  2. A belépést követően a kártyára felírt díjtétel (viszonylat, kedvezmény, érvényességi idő) kerül megjelenítésre.
    A feltöltési funkció választása után van lehetősége a díjtermék kiválasztására.
    Három fajta díjtermék feltöltésére van lehetőség:
    • 30 napos bérlet: a két dátumválasztót használva kijelölhet egy tetszőleges 30 nap hosszúságú időszakot, melyet a "kiválaszt" gombbal rendelhet hozzá az adott díjtételhez tervezett feltöltéshez
    • havi bérlet: a megvásárolható havi bérletek érvényességi időtartamainak listája, melyből ki kell választani az érvényesítendő időszakot
    • félhavi bérlet: a megvásárolható félhavi bérletek érvényességi időtartamainak listája, melyből ki kell választani az érvényesítendő időszakot.
  3. Ha számlát kér, adja meg a számla adatait (kedvezményes bérletről számlát csak természetes személynek állítunk ki).
    A "megegyezik a számlázási adatokkal" feliratra kattintva a számlázási adatok automatikusan átmásolódnak a postázási adatok megfelelő mezőibe.
  4. A megrendelés elküldése után kövesse a bankkártyás fizetés lépéseit.
  5. Sikeres fizetés esetén a kiegyenlített díjtételekről és a választott fizetési módról információt kap a képernyőre, melyet az oldal alján található gombok segítségével nyomtathat, elküldhet egy tetszőleges e-mail címre, vagy pdf. formátumban lementhet saját számítógépére.

III. A díjtermék ára:
A kártyára felírt díjtermék ára a helyközi menetrend szerinti közlekedés aktuális díjszabása alapján kerül meghatározásra.

IV. A díjtermék érvényesítése:
Az interneten keresztül az elektronikus kártyára vásárolt díjtermék első használatára a feltöltést követő 24 óra eltelte után van először lehetőség. A feltöltést követő első utazáskor bármelyik autóbuszunkon elhelyezett jegykiadó gépen – az autóbuszvezetők közreműködésével – van lehetőség a feltöltés fizikai felírására.

V. A számla átvétele:
A díjtermék felírásakor igényelt számla a vásárlási folyamat során megadott számlázási névre és címre postai úton kerül megküldésre.

VI. Módosítás, bérletvisszaváltás:
A kártyára felírt díjtermék, ill. kedvezmény módosításának, a bérlet visszaváltásának intézése - a szükséges iratokkal, igazolásokkal együtt - csak személyesen a VOLÁNBUSZ Zrt. tartozó autóbusz állomásain lehetséges az üzletszabályzatban meghatározott időszakban.
A VOLÁNBUSZ Zrt. az elektronikus bérletre felírt díjtermék visszaváltásakor kezelési költséget von le, az alábbi mértékekben:
  • Havi bérlet esetén: az érvényesség hónapjában 5-ig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának 10 %-a, 6.-tól 20-ig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának fele és 10 % kezelési költség kerül levonásra.
  • 30 napos bérlet esetén: az érvényesség első napját megelőző napig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának 10 %-a, az érvényesség első napját követő 15. napig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának fele és 10 % kezelési költség kerül levonásra.
  • Első félhavi bérlet esetén: az érvényesség hónapjában 5-ig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának 10 %-a a kezelési költség levonás.
  • Második félhavi bérlet esetén: az érvényesség hónapjában 20-ig visszaadott díjtermék esetén a díjtermék árának 10 %-a a kezelési költség levonás.

VII. Panaszok, reklamációk kezelése:
A panaszok bejelenthetőek:
szóban:
- személyesen: Pécs, autóbusz állomáson az ügyfélszolgálati irodában. (Cím: Pécs, Nagy Lajos király útja 20. Adószám: 10824346-2-44; Cégjegyzékszám: 01-10-042156)
- telefonon: 06-72/502-557 hívószámon
munkanapokon: hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 07.00 óra és 16.00 óra között
szerda: 07.00 óra és 17.30 óra között
írásban:
- levélben: 1091 Budapest, Üllői út 131. postacímen
- e-mailben: info@volanbusz.hu

A panaszok kezelése a szolgáltató
üzletszabályzatában leírt módon történik.
Ha a panasz kivizsgálása nem zárható le harminc napon belül, a Szolgáltató ezen időtartamon belül erről értesíti a bejelentőt és tájékoztatja a lezárás és eredményközlés várható időpontjáról. A végleges választ a Szolgáltató legkésőbb a panasz kézhezvételétől számított három hónapon belül megadja.

VIII. Utasbiztosítás:
Az internetes felületen a kártyára felírt díjtermék ára utasbiztosítást tartalmaz.